Få inspiration til en sundere hverdag

Sponsoreret indhold:

Hverdagen er ofte travl, og når vi har fri fra arbejde, vil vi ofte gerne hjem og smække fødderne op foran tv’et eller bruge en hyggelig aften sammen med familien.

Det kan være svært at finde tid og overskud i hverdagen til at træne og lave sund mad. Ofte ved vi godt, hvad vi skal gøre med hensyn til både mad og træning, og problemet er at finde overskuddet til det. Her får du nogle gode ideer til, hvordan du indfører lidt træning og sund mad på en måde, som ikke er så tidskrævende.

Sund og nem mad

Vi ved det godt: sund mad skal der til, hvis vi gerne vil holde vægten. Ofte gør vi sund mad til et dyrt og uoverskueligt projekt, og det er ikke meningen. Du kan sagtens finde opskrifter på mad, som ikke er tidskrævende.

Poke bowls er et godt bud på en ret, som hverken behøver at være svær at lave eller tage lang tid, og det er en rigtig sund ret. Poke bowls er en blanding af sushi og salat, og derfor får du alt det gode i én skål. Både fisk og salat er sunde ting, de fleste spiser for lidt af, og poke bowls er en god mulighed for at få begge dele i én ret.

Der findes mange forskellige Poke bowls, så det burde være til at finde en, som du kan lide. Du kan både få poke bowls, når du er ude at spise på café, og du kan også finde opskrifter, der lader dig lave dem hjemme i dit eget køkken. En eller to poke bowls i ugen er en god måde at få indtaget både salat og fisk, og så går det nok, hvis man glemmer salaten en anden gang.

Lav nemme øvelser

Lidt er bedre end ingenting, og hvis du ikke har tid til at træne så meget i hverdagen, så er det en god idé med nogle enkelte gulvøvelser, som du kan lave derhjemme eller på arbejdet. Hvis du for eksempel arbejder på et kontor, som er et meget stillesiddende arbejde uden meget motion, kan du rejse dig op en gang i timen og lave ti squats. Det vigtige er bare, at man en gang imellem rejser sig og får pulsen lidt op.

Gå en tur

At gå en tur er altid godt, og det er der mange grunde til. Man får frisk luft, motion og en god mulighed for at komme ned i gear og lade tankerne flyde. En gåtur er ikke en form for træning, som kræver meget overskud, og også her er lidt bedre end ingenting, så hvis du kun har tid til at gå 20 minutter, så gør det. Alt tæller.

Det gode er, at du kan dele gåturen med familien og på den måde slå to fluer med et smæk. Familien vil med garanti nyde det lige så meget som dig.

Lignende artikler

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Close