Dette er vigtige overvejelser, når du skal lave annoncering for din restaurant
Annonce
Går du og pusler med tanken om at åbne din egen restaurant? Så er der en masser ting, du skal have styr på. Det er nemlig ikke så svært at åbne en restaurant, men det kan til gengæld gå temmelig galt, hvis ikke der er styr på tingene fra start. Læs med her, og få gode råd til, hvad du som udgangspunkt skal huske.
En god start sikrer, at din restaurant kommer til at eksistere i mange uden unødige problemer og bekymringer.
Nå ud til dine kunder
Noget af det allervigtigste er, at du spreder ordet om, at din restaurant åbner. Du kan servere den bedste mad i verden, men hvis folk ikke ved, at den findes, kommer der ingen og spiser den. Derfor skal du have gang i noget annoncering for restauranten. Det kan gøres på mange forskellige måder.
En oplagt måde at skabe god annoncering for restaurant på er ved at oprette en hjemmeside. Den skal være god og overskuelig, og det skal fremgå klart, hvad du sælger, og hvor restauranten ligger. Den er også en stor fordel at annoncere igennem sociale medier som Facebook og Instagram. På den måde spreder nyheden om åbningen sig hurtigt.
Selvom vi lever i en digital tidsalder, så er det helt centralt, at du, oveni annonceringen på nettet, tiltrækker kunder fra lokalområdet. Gå ud og snak med dem, der bor i nærheden. Du kan for eksempel dele gratis smagsprøver ud til en torvedag, få lov til at hænge opslag op hos lokale virksomheder og holde en stor åbningsfest, hvor alle naboer er inviterede. Ved at skabe et godt bånd til nærmiljøet, garanterer du, at du får faste kunder, som kommer igen og igen.
Læg dig fast på et tema
Mange nyåbnede restauranter begår den fejl, at de simpelthen vil for meget. Der findes så meget lækkert mad, og så mange sjove temaer, så hvorfor ikke tage lidt af hvert? Det er der en temmelig god grund til. For det første er det superforvirrende, hvis din restaurant båder sælger mexicansk og fransk mad. For det andet kan man bare ikke være god til alt.
De fleste kokke har et område, de brillerer inden for. Du kan ikke forvente, at din kok kan tilberede alle retter i verden af samme kvalitet. Det kræver øvelser og fordybelse at lave god mad, så derfor er et god udgangspunkt, at menuen er kort og klar i udtrykket.
Det behøver ikke være sådan, at du lægger dig benhårdt fast på et bestemt køkken. Det skal bare være sådan, at du har et tema, folk kan forstå. Er det sund mad, lækker comfort food eller finere madlavning? Fokuserer I meget på lokale råvarer og retter? Det er helt op til dig. Det er bare vigtigt, at dine gæster kan se, hvad de træder ind til. En restaurant uden tema kan hurtigt afskrække, især fordi det er svært at gennemskue, hvad man så skal bestille. Derfor er en rød tråd uundværlig.